Emre Aydın | 2003 - 2010

Biyografi
 
İköğrenimini Isparta Mustafa Şener İlköğretim Okulunda gördü.Liseyi Antalya Anadolu Lisesi'nde bitirdi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İktisat bölümünde eğitim gördü. 2002 yılında SingYourSong beste yarışmasında 6.Cadde isimli grubuyla Türkiye birincisi oldu. 5 Nisan 2003 tarihinde solistliğini ve şarkı yazarlığını üstlendiği grubu 6.Cadde`yle ilk ve tek albümlerini yayınladı.
Aynı yıl gruptan ayrıldı.
BMG/GRGDN tarafından yayınlandı. İlk klip albüme de adını veren "Afili Yalnızlık" şarkısına Yon Thomas tarafından çekildi. Klipte Emre Aydın yerine ünlü oyuncu Aynı dönem internet üzerinden yayınladığı "Belki Bir Gün Özlersin" isimli şarkısıyla özellikle genç kesim tarafından tanındı. Solo kariyerinin ilk çalışması olan "Afili Yalnızlık" albümü 10 Ekim 2006'da Sony MusicŞebnem Dönmez rol aldı. Ardından; "Kim dokunduysa sana ona git", "Git", "Belki bir gün özlersin" , "Bu Kez Anladım" ve son olarak "Dayan Yalnızlığım" şarkılarına klip geldi.
Sanatçı en iyi çıkış, en iyi albüm, en iyi yorumcu gibi birçok dalda ödül kazandı. Gripin'in albümünde yer alan ve Emre Aydın'ın da eşlik ettiği "Sensiz İstanbul'a Düşmanım" parçası 11. İstanbul FM Altın Ödülleri töreninde En iyi şarkı, beste ve söz ödülünü almıştı.Ayrıca Emre Aydın MTV Avrupa Müzik Ödülleri 2008 'da Dima Bilan, Leona Lewis gibi sanatçıları alt sıralarda bırakarak 1. oldu.Emre; ikinci konsept albümünün temasını efkar olarak isimlendirdi.

Diskografi

01- 6. Cadde | 2003


1.Sabuha
2.Yine de sen
3.Git
4.Çığlık Çığlığa
5.Koyver Gitsin
6.Dönersen
7.Kör Talih
8.Rüyamdaki Aptal Kadın
9.Geçen Cuma
10.Çalma açmam kapıyı
11.Sen ve ben
12.Sabuha 2
13.Dönersen (Akustik)

02- Afilli Yalnızlık | 2006

 

1.Afili Yalnızlık
2.Git
3.Hareket Vakti
4.Ve Gülümse Şimdi (Bebeğim)
5.Bu Kez Anladım
6.Kim Dokunduysa Sana Ona Git
7.Belki Bir Gün Özlersin
8.Kalan Sağlar Senin Olsun
9.Unut Gittiğin Bir Yerde
10.Dayan Yalnızlığım

 03- Kağıt Evler | 2010
 

1 - Bu Yağmurlar
2- Alıştım Susumaya
3- Hoşçakal
4- Tam Dört Yıl Olmuş Dün
5- Duymak İstiyorum
6- Ayrı Ayrı
7- Kimse Olmadı Senin Gibi
8- Geniş Zamanlar Yok
9- Son Defa
10- Kağıt Evler