Hayatı Behçet Çelikten Dinlemek...

Hayatı Behçet Çelik’ten dinlemek…
Ödüllü öykücü Behçet Çelik, lirik ve akıcı anlatım dili ile çağdaş öykü sanatımız içinde bambaşka bir yere sahip… Okurlarının da bildiği gibi hayatı Behçet Çelik’ten dinlemek, hayatın içindeki “biz”i görmek demektir!
“Bu sokaklar benim değil. Benim değil bu içime, dışıma, gözlüğüme, ellerime, tam adım atacağım yere yağan yağmur. Hiçbir anım yok bu yapıların önünde. Şu duvara sırtımı verip soluklanmadım;eğilip şu kuytu sokak arasında kimseyi öpmedim. Soluğumu dolduran kömür kokusu tanımadığım insanların sobalarından geliyor. Hiçbir sobanın üzerinde, ben varınca sofraya alınacak bir tencere inceden fokurdamıyor...”

Behçet Çelik tarafından kurulan bu yakıcı cümleler, yazarın Yazyalnızı – İki Deli Derviş adlı eserinde yer alıyor. Kısa bir süre önce Can Yayınları tarafından yayımlanıp büyük ilgi toplayan Diken Ucu adlı öykü kitabının ikinci baskısının yapıldığı bu günlerde, Behçet Çelik’in güçlü kalemiyle yaratılmış diğer eserler de okurlara sunuluyor: Yazyalnızı – İki Deli Derviş, Herkes Kadar, Düğün Birahanesi ve Gün Ortasında Arzu adlı öykü derlemelerinin
yanında Dünyanın Uğultusu adlı romanı da Can Yayınları tarafından basılıyor.

İlk gençlik sancıları ve kuşak çatışmalarıyla yoğrulmuş kentli gençleri konu eden Yazyalnızı – İki Deli Derviş”ten iç dünyalarındaki gür seslerle sessizleşen kahramanların anlatıldığı Herkes Kadar’a; ustaca oluşturulmuş ayrıntılar ve olay örgüleriyle zenginleştirilmiş on üç öykünün yer aldığı Düğün Birahanesi’nden 2008 Sait Faik Hikâye Armağanı’na layık görülen Gün Ortasında Arzu’ya kadar Behçet Çelik’in tüm yazarlık serüveni gözler önüne seriliyor.

Yalın ve etkileyici anlatım tarzıyla yarattığı öykülerinin ardından yazarın kaleme aldığı ilk roman olan Dünyanın Uğultusu ise çalkantılı dönemleri, gelenekselin yeniyle çatışmasını sade ve melodik bir dille anlatıyor.
Behçet Çelik’in eserlerinde okuyacağınız, günlük hayatın akışına kapılıp giden kahramanları irdelerken kendinizi onların ağzından konuşup, yaşamın gerçekleriyle yüzleşirken bulacaksınız.

BEHÇET ÇELİK

1968’de Adana’da doğdu. İlk öyküsü 1987’de Varlık’ta yayımlandı. Yazılı Günler ve Virgül dergilerini yayımlayanlar arasında yer aldı; pek çok dergi ve gazetede öykü, deneme ve çevirileri yayımlandı. 1989 yılında Akademi Kitabevi Öykü Başarı Ödülü’nü kazandı. Gün Ortasında Arzu (2007) adlı kitabı 2008 Sait Faik Hikâye Armağanı’na layık görüldü.

Resmi İnternet Sayfası: http://behcetcelik.com/anasayfa.aspx

Kitap Kapakları: