Kitaplardan Notlar / Derleyen: Murat Mutlu

geleceğimizin rotasını kararlarımız mı, yoksa kararsızlıklarımız mı çizer?
birçok dönemeçte kaderimize
'buradan sap' diye bağırmak isterken ağzımızı bile açmadan, sesimizi çıkarmadan, geçip gitmişizdir.
o dönemeçte karar verebilirsek, nereye gidecektik hiç biilmeden ve bunu merak ederek başka bir menzile,
başka bir geleceğe, başka bir hayata doğru sessizce yolumuza devam ederiz.
Ahmet Altan - Kristal Denizaltı
 ---------
Kimi sevsem, onun hep uzakta bir sevdiği vardı, unutamadığı ilk aşkı ya da onu terk edip giden sevgilisi...
Kimi derinden sevsem, o bir başkasını derinden hatırlardı.
Öylesine çok sevdim ki onları, başkalarına duydukları sevgiyi anlatmalarını sessizce, içim acıyla kanayarak dinledim.
Beni yitirmekten hiç korkmadılar; çünkü onlara göre fazla iyidim;
bu yüzden ilk anda vazgeçilebilirdi benden.
Beni terk edenlerden tek bir isteğim olurdu.
''Ne olur, bir daha beni aramayın! Çünkü ben kolay unutamıyorum.
Çünkü ben size duyduğum o akıl dışı aşk yüzünden keder bahçemi dağıtıyorum. Çocukluğumun o güzel bahçesini.''
Böyle derdim onlara ama yine de ararlardı beni... Soluksuz ve umutsuz kaldıkları bir gece mutlaka akıllarına ben gelirdim...
O, yedek sevgili!...
Cezmi Ersöz-Derinliğine Kimse Sevgili Olamadı
---------

Ey benim üç tarafı hüzünlerle çevrili yurdum, umrunda mı bilmiyorum ama,seni seviyorum...

Aslında sen iyi adama benziyorsun Kırılgan.
Kimseye bir zararın yok en azından.
Ne acı değil mi, zararsız olmak iyi olmaya yetmiyor.
Çünkü etrafta bir sürü yaşam zararlısı var ve
tarım bakanlığı henüz bunlara karşı ciddi tedbir almış değil ...

Yani diyeceğim şu ki Kırılgan, bu kadar takma kafana...
Hiç bir şeyi üstüne alınma…

Çünkü dedim ya, sen hesapta yoksun.
Hiçbir şeyi seni düşünerek yapmıyorlar, ne televizyonları, ne gazeteleri, ne savaşları...
Senin asıl adın kırılgan alnında yazıyor...

Yılmaz ERDOĞAN - HİJYENİK AŞKLAR
----------
 
"bir yarın düşleriz hep, bir türlü bugüne kavuşmayan
bir zafer düşleriz hep,
aslında gerçekleşmesini istemediğimiz.
yeni bir gün düşleriz, yeni bir gün başlamışken bile
kavgalardan kaçarız, uğruna dövüşmemiz gerekse de

ve biz hala uyuyoruz..."
Ölü Ozanlar Derneği-N.K.Kleinbaum


----------
"İsteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğim,
fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia ettiğim bu nevi söz ve fiillerimin daimi bir mesulünü bulmuştum:
Buna içimdeki şeytan diyordum, müdafaasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum.
Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı?
Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması...
İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu...
İçimizdeki şeytan yok...
İçimizdeki aciz var...
Tembellik var...
İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey:
hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var..."
Sebahattin ALi-İçimizdeki Şeytan